Angrerett & garanti
14 dagers angrerett
Når du handler hos Brawo.no, har du rett til å åpne og prøve varen din. Angreretten gjelder imidlertid ikke for hygieneprodukter. En avgift kan dras av fra din tilbakebetaling, dersom varen returneres i ødelagt tilstand. Les mer om dette nedenfor.
Dersom du angrer kjøpet ditt, kan du returnere varen og få pengene tilbake. I henhold til angrerettloven, tilbyr Brawo angrerett i 14 dager. Angreretten gjelder fra og med den dagen du mottar pakken din.
Hygieneprodukter
Angreretten gjelder ikke produkter som ikke kan selges på nytt, på grunn av helse- eller hygienemessige årsaker. Dette omfatter for eksempel brystpumper, maskiner til morsmelkerstatning, kosmetiske produkter, undertøy osv. Angreretten gjelder heller ikke for produkter med begrenset holdbarhet, og produkter som klassifiseres som ferskvarer. Unntak gis ved retur av amme-bh, der man har prøvd bh-en med ammeinnlegg.
Ved retur av amme-bh-er, UV- og badeklær, ber vi deg returnere varen i original forpakning og i uforandret tilstand. Dette vil si at varen skal være ubrukt, og at eventuelle merkelapper og forseglinger fremdeles skal sitte på. Ved skadet eller ødelagt originalforpakning, vil det forekomme en verdiminskning, som bedømmes fra sak til sak.
Produkter i ødelagt tilstand
Dersom varen er anvendt mer enn hva som kreves for å fastsette dens egenskaper og funksjoner, forbeholder vi oss retten til å gjøre et prisavdrag, motsvarende verditapet som har oppstått i sammenheng med håndteringen av varen. Verditapet bedømmes fra sak til sak. Varen må altså returneres i den tilstanden den var, da den ble mottatt. Dersom varen ikke returneres i en uforandret tilstand, må du umiddelbart kontakte kundeservice, som vurderer om en retur kan gjennomføres. Dersom varens originalemballasje mangler, vil det skje en verdiminskning, som bedømmes fra sak til sak. Du har mulighet til å ta nytte av dette 60 dager fra kjøpsdato.
Reklamasjon
Brawo selger alle varer med 60 dagers garanti.
Om du vi gjøre en reklamasjon på varen din, kontakt vår kundeservice. Du vil da bli bedt om å sende oss en beskrivelse av varens feil, med tydelige bildebevis, slik at vi kan hjelpe deg i prosessen.
Varegarantien dekker kun opprinnelige fabrikasjonsfeil, dvs. feil som fantes på varen ved levering. Fabrikasjonsfeil skal fremvises for, og konstateres av, Brawo. Avhengig av situasjonen, kan du bli tilbudt en gratis reparasjon, ny vare, eller avslag i originalprisen. Varegarantien gjelder ikke dersom vi ikke kan finne feilen på produktet, eller om du selv er den som har forårsaket skaden.